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Home Gian Luigi Corinto Didattica 2014/2015 Territorial marketing

Territorial marketing

  • A.A. 2014/2015
  • CFU 9
  • Ore 54
  • Classe di laurea LM-49
Gian Luigi Corinto / Professore a contratto
Prerequisiti

basic knowledge of the english language

Obiettivi del corso

The course aims at applying the strategic and operative marketing method
from the business unit to the territory in a framework of sustainability. The
economic environment mainly considered is that of the tourism activities,
with the general intent to analyze and foster the local peculiarities and social
skills in order to increase attractiveness of destinations and geographical
areas.

Programma del corso

I part:
Elements of Strategic Marketing (Mktg)
Tasks, Concepts and Marketing Tools
Market Oriented Businesses
Mktg and e TM

II part:
Definition of Territorial Marketing (TM)
Marketing e Territorial Development Strategy
Main Issues for the Definition of TM
Material and Intangible Components of the Territory
A Mktg Case Study to be selected at the beginning of the Course

III part
Performing a Case Study

Testi (A)dottati, (C)onsigliati
  • 1.  (A) CAROLI M. G. Il marketing territoriale, strategie per la competitività sostenibile del territorio Franco Angeli, Milano, 2006 » Pagine/Capitoli: tutti
  • 2.  (C) Kotler P., Keller K. L. Marketing Management Pearson - Prentice House, Paravia Bruno Mondadori Editore, Milano, 2007 » Pagine/Capitoli: tutti
Altre informazioni / materiali aggiuntivi

Il testo consigliato Marketing management (Kotler & Keller, 2007) è di consultazione e di approfondimento sugli argomenti generali di marketing.

Il materiale didattico aggiuntivo necessario alla preparazione dell'esame è reperibile su:

http://glcor.wordpress.com/

Metodi didattici
  • - Frontal lessons in terms of brainstorming
    - Small and Medium Group Exercises
    - Audio-video attendance
    - Performing of a Territorial Case Study
    - Use of web tools for the Case Study exercise
Modalità di valutazione
  • - Low structured in itinere test (writing a report on the Case Study)
    - Writing of the final report (individual or per groups)
    - Individual and Group Presentations
    - Final Oral Test
Lingue, oltre all'italiano, che possono essere utilizzate per l'attività didattica

English

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  Materiali didattici
Avviso
I materiali didattici sono reperibili nella stanza Teams al link di seguito
Info
» NESSUNA STANZA TEAMS DISPONIBILE AL MOMENTO
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    Gian Luigi Corinto blog for furnishing additional teaching issues on Territorial Marketing, referring mainly to the possibility to apply the business marketing to the territory and tourism of the Marches in Italy.