Heritage marketing
- A.A. 2019/2020
- CFU 2
- Ore 12
- Classe di laurea LM-49
Dipartimento di Scienze della Formazione, dei Beni Culturali e del Turismo
Prerequisiti
Knowledge of basic elements of cultural heritage management.
Obiettivi del corso
Understand the basic concepts of Heritage Marketing.
Focus on the different dimensions of value potentially achievable for different stakeholders by adequately implementing this strategy.
Analysis of the multiple tools of Heritage Marketing.
Programma del corso
The postmodern context.
Change of notions of culture, cultural heritage, landscape and museum.
The company as a cultural actor.
Relational approach to heritage marketing.
Potential and tools of heritage marketing.
The example of corporate museums.
Testi (A)dottati, (C)onsigliati
- 1. (C) Angelo Riviezzo, M. Rosaria Napolitano, Antonella Garofano Heritage marketing. Come aprire lo scrigno e trovare un tesoro Editoriale Scientifica, Napoli, 2018 » Pagine/Capitoli: da definire
- 2. (C) Marta Maria Montella I musei d'impresa. Heritage e total relationship marketing Minerva Bancaria, Roma, 2018 » Pagine/Capitoli: capp. 1,2,3
Altre informazioni / materiali aggiuntivi
Compulsory study materials will be provided by the teacher during the lessons
Metodi didattici
- Frontal lesson
Modalità di valutazione
- Oral examination
Lingue, oltre all'italiano, che possono essere utilizzate per l'attività didattica
English